Formularul digital de intrare (PLF) în România va scurta timpul de așteptare în punctele de trecere a frontierei prin faptul că cetățenii vor avea de trecut un singur filtru, nu două ca până în prezent, verificarea datelor fiind făcută automatizat, anunță reprezentanții GCS.
PLF va intra în vigoare începând de luni, 20 decembrie, și va putea fi completat electronic în aplicația https://plf.gov.ro începând cu 19 decembrie pentru ca toți cetățenii care vin în țară să aibă suficient timp să îl acceseze.
Formularul, dezvoltat de STS pe baza cerințelor operaționale stabilite de autoritățile medicale, nu trebuie tipărit pentru că în momentul trecerii punctelor de frontieră, la scanarea cărții de identitate/pașaport, va permite afișarea datelor din formular în aplicația informatică a Poliției de Frontieră.
Documentul trebuie completat cu maximum 24 de ore înainte de prezentarea la punctele de trecere a frontierei. Datele trebuie introduse corect pentru că sistemul informatic este interconectat cu DEPABD și Poliția de Frontieră pentru validarea datelor de identitate și Corona-forms, aplicația unde se regăsesc persoanele infectate cu SARS-CoV-2, izolate sau ontroduse în carantină.
Documentul este utilizat deja în 18 state membre.
Formularul digital de intrare în ţară (PLF), obligatoriu începând de luni, 20 decembrie
Persoanele care intră în ţară trebuie să completeze formularul digital de intrare în România (PLF), începând de luni, 20 decembrie. Documentul conţine date despre ţara din care se vine şi despre destinaţia din România.
Potrivit Guvernului, cu ajutorul informațiilor din formular, direcţiile de sănătate publică vor putea identifica şi lua legătura mai uşor cu persoanele care au intrat în contact, în timpul călătoriei, cu un cetăţean infectat cu virusul SARS-CoV-2.
Documentul trebuie să fie completat de toate persoanele care intră în România şi călătoresc cu avionul, trenul, mijloace de transport rutiere sau navale. Acesta poate fi generat electronic prin intermediul platformei https://plf.gov.ro , dezvoltată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
„Pentru eliberarea formularului este necesară autentificarea cu o adresă de e-mail, unde utilizatorul primeşte un link de acces. Ulterior, se completează câmpurile cu datele solicitate. Paşii sunt similari cu cei pentru generarea certificatului digital UE COVID. Platforma https://plf.gov.ro va putea fi accesată de orice persoană, începând cu data de 20 decembrie 2021”, au transmis reprezentanții Guvernului.
Formularul digital conţine următoarele informații: numele şi prenumele, datele de identificare şi de contact; țara, regiunea şi localitatea de unde călătoreşte spre România, inclusiv cele tranzitate; localitatea şi adresa de destinaţie în România; mijlocul de transport cu care călătoreşte spre România; data intrării în România; datele minorilor însoţitori, dacă este cazul.
Formularul se completează cu maximum 24 de ore înainte de a intra în România şi va fi verificat odată cu cartea de identitate sau a paşaportului în sistemul informatic al Poliţiei de Frontieră
Persoanele care se prezintă la punctele de trecere a frontierei fără formular vor avea obligativitatea de a-l completa într-un termen de 24 de ore. Cei care nu completează documentul riscă o amendă cuprinsă între 2.000 de lei și 3.000 de lei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News