"'Un singur drum pentru serviciile oferite de Ministerul Muncii' - aceasta este schimbarea pe care am cerut-o în relaţia cu beneficiarii drepturilor de pensie (Casa Naţională de Pensii Publice), de ajutoare sociale (Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Sociale) sau de măsuri active de ocupare (Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă). Au termen până la 15 august să implementeze mecanismul prin care cetăţenii şi persoanele juridice pot depune în format electronic documentele necesare şi, după analiza acestora şi emiterea deciziei de acordare a dreptului, sunt programaţi (la o dată şi oră stabilită de comun acord) pentru a-şi ridica decizia/înscrisul final. O singură dată vin la instituţie", a precizat ministrul, pe reţeaua de socializare.
Aceasta a subliniat că prima instituţie care a răspuns deja nevoilor persoanelor fizice care doresc să depună documente în format electronic este Casa Naţională de Pensii, prin deschiderea unei secţiuni pe site-ul CNPP, la: https://www.cnpp.ro/web/guest/depunere-cereri-si-documente/persoane-fizice, unde orice cetăţean poate adresa cererea pentru dreptul la pensie sau pentru ajutorul de deces.
"Trebuie doar să completeze datele personale şi să încarce documentele necesare (cererea pentru înscriere la pensie, carnetul de muncă, adeverinţe de vechime în muncă etc.). Solicitantul selectează cărei case teritoriale de pensii se adresează. Aceste documente sunt analizate de către departamentele de resort din cadrul casei teritoriale de pensii respective şi, în cazul în care sunt necesare informaţii suplimentare, comunicarea va continua prin email. Când se emite decizia de pensionare, solicitantul este programat la sediul casei judeţene pentru a se verifica conformitatea documentelor cu originalul şi identitatea petentului, respectiv pentru a ridica decizia de pensionare", a explicat Violeta Alexandru.
Ea a adăugat că aceste prime servicii sunt deja disponibile persoanelor fizice, urmând ca până la 15 august şi restul serviciilor, inclusiv cele destinate persoanelor juridice, să fie accesibile în format electronic.
"Rezultat: timp câştigat, evitarea aglomeraţiei la sediul instituţiilor, eficientizarea comunicării cu publicul. Comunicarea electronică cu instituţiile MMPS rămâne doar o opţiune a solicitanţilor, aceştia putându-se prezenta în continuare, ca şi până acum, la sediul instituţiilor pentru soluţionarea cererii lor", a mai scris Alexandru.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News