Alte două avioane Wizz Air programate să zboare de pe Aeroportul din Otopeni, vineri după-amiază, au fost reținute la sol, iar pasagerii au aflat că nu mai pot decola spre Roma și Eindhoven.
ANPC nu poate trage la răspundere compania, așa cum a făcut cu Blue Air. Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Horia Constantinescu, a precizat că instituția pe care o conduce nu poate amenda operatorii cu sedii în alte țări și, mai mult, proiectul legislativ care ar urma să permită ANPC să aplice sancțiuni tocmai a fost blocat în Parlament de aleșii USR.
„Noi nu putem demara nicio investigație, ci noi transmite prin Centrul European al Consumatorilor solicitare către autoritățile similare din țara în care aceștia își desfășoară activitatea și unde au sediul principal. Nu avem competență să cercetăm operatori economici cu sediul în alte țări. Se face prin Centrul European al Consumatorilor”, a declarat Horia Constantinescu pentru Gândul.
Demersurile instituționale la nivel european nu s-au concretizat încă în sensul dorit. „Noi am depus diligențe pentru două companii, și pentru Ryanair, și pentru Wizz Air. Din păcate, niciuna dintre cele două țări, Irlanda și Ungaria, nu ne-au răspuns. Anul trecut, în cadrul unei întâlniri pe care am avut-o la Praga cu omologii mei din celelalte țări europene, am ridicat această problemă în mod transparent și am spus că nu am primit și suntem tratați altfel decât noi am tratat sesizările primite de către România prin intermediul aceluiași centru european, lucru care, din păcate, a rămas nelămurit până în ziua de astăzi”, a mai spus Horia Constantinescu.
Wizz Air a raportat venituri de 4,9 miliarde de euro
Wizz Air este unul dintre cei mai mari operatori aerieni low-cost din Europa și se recomandă „compania aeriană cu cea mai rapidă creștere din Europa și cea mai sustenabilă din punct de vedere ecologic pe plan global”, a anunțat, încântată, că a transportat 77 de milioane de pasageri către și dinspre România.
„Transportând un volum de pasageri de patru ori mai mare decât populația României, compania aeriană își păstrează ferm poziția de transportator lider în țară, contribuind la dezvoltarea sectorului turistic din România și creând peste 57.000 de locuri de muncă în industriile asociate în ultimii 17 ani”, potrivit unui comunicat al companiei.
Compania a raportat venituri de 4,9 miliarde de euro pentru anul fiscal încheiat la 31 martie 2023 și o pierdere netă de 564,6 milioane de euro, conform SimpleFlying.com.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News